sobota, 31 maja 2014

To Brzmi znajomo 1.

Czy zdarza wam się słuchać jakąś nową piosenkę i wydaje wam się że ją już gdzieś słyszeliście? Mi tak. Na początek taki przykład : Pectus i ich "Barcelona".



Od początku z jakąś inną piosenką mi się skojarzyło. No i miałam rację. Posłuchajcie obu utworów.


To Vaya Con Dios i "Nah Neh Nah" z 1990 roku.
Ale to nie wszystko. Cofnijmy się jeszcze to 2000 roku i piosenki Golec uOrkiestry - "Pieniądze to nie wszystko". 


Porównajcie te utwory. Co o tym myślicie? No ale przejdźmy dalej.
Flo Rida to teraz jeden z celebrytów nie tylko w Polsce, ale jak dla mnie to nic nadzwyczajnego, nie za bardzo lubię jego muzykę, ale czy jego fani wiedzą, że słynny Flo Rida zapożycza od innych artystów? Oto pierwszy przykład :


Ten charakterystyczny refren to robota nie za bardzo znanego Holenderskiego zespołu DJ'ów, Bingo Players. Oto ich kawałek z 2011 roku, rok przed singlem Flo Ridy : 


Ale historia utworu idzie jeszcze dalej. Bingo Players wykorzystali refren powstałego w 1988 roku utworu "Piano In The Dark" amerykańskiej piosenkarki Brendy Russel. Oto ona : 


A teraz przyjrzyjmy się Bruno Marsowi i jego ostatnio bardzo popularnego utworowi "Locked Out Of Heaven", oto on : 



Porównajcie do utworu The Police - "Roxanne" z 1978 roku. 


Czasami nie wierzę jak mama mi mówi, że 'to jest nie ich piosenka' albo 'to jest pomałpowane', i często się mylę. A wy, co o tym sądzicie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz