poniedziałek, 8 lutego 2016

Wywiad z Pete Wentzem (Fall Out Boy)

Przed występem zespołu w San Francisco z okazji zbliżającego się meczu Super Bowl, Vulture złapali Wentza, by porozmawiać o niedawno wydanym teledysku do Irresistible, a także jak udało im się wciąż pozostać na topie oraz której drużynie dzisiejszego finału kibicuje.

Od jak dawna mieliście w planach zrobienie sequela teledysku ‘N Sync’s - It’s Gonna Be Me? Internet do tej pory nie może się otrząsnąć po tym nostalgicznym prezencie.

Pete: Najbardziej podobało mi się to, że wtedy (2000 rok) ‘N Sync byli tak popularni, że mogli zrobić jakiekolwiek wideo. To nie miało żadnego znaczenia. Ale kiedy jesteś młodszy i widzisz teledyski na MTV, myślisz sobie, ‘to inspirujące’. To był jeden z pierwszych teledysków, dzięki którym tak się poczułem. W tym czasie słuchałem Green Day, nie byłem fanem ‘N Sync. Ale zobaczyłem ten teledysk i bardzo mi się spodobał. Więc staraliśmy się zrobić to wideo już od dłuższego czasu.

To niesamowite, ponieważ ten teledysk ma już 16 lat. Jak przekonaliście Joeya Fatone i Chrisa Kirkpatricka by w nim wystąpili?

P: Znałem się trochę z Chrisem, lubił punkowe zespoły. Kiedyś pozwolił nam zatrzymać się w swoim domu kiedy jeszcze jeździliśmy w trasy vanem. Skontaktowaliśmy się z nimi i wyjaśniliśmy, że to nie parodia - to hołd - i że chcemy pokazać drugą stronę niechcianych zabawek, zabawek, które lądują w koszu za dolara. Spodobał im się ten pomysł i byli niedaleko, więc łatwo poszło.

Gdzie Wy w ogóle znaleźliście te marionetki ‘N Sync? One są teraz uznawane za poważne kolekcjonerskie okazy.  Jestem pewny, że swoje mam zamknięte pod kluczem gdzieś w starej sypialni.

P: Koleś, myślę, że Wayne Isham, człowiek, który nakręcił zarówno nasz jak i oryginalny teledysk miał pare. I pewnie wciąż je ma schowane w jakimś pudle.

W oryginalnej wersji ‘Irresistible’ nie towarzyszy Wam Demi Lovato. Jak doszło do tej współpracy?

P: Kiedy napisaliśmy tę piosenkę, wydawało nam się, że mógłby pojawić się w niej kobiecy akcent. Nawet nagraliśmy demo bawiąc się tym pomysłem, ale ostatecznie nic z tego nie wyszło. Ale kiedy mieliśmy wydać ją jako singiel, skontaktowaliśmy się z Demi. Szczerze, ona jest super utalentowana i cała robota zajęła jej jakieś 30 minut. 

Tak więc, jako fan Green Day, który nie słuchał boysbandów tamtych czasów, po której stronie staniesz: ‘N Sync czy Backstreet Boys? Możesz wybrać tylko jeden.

P: [Śmieje się.] Wybrałbym, uhhhh… [kilkusekundowa cisza]  Boyz II Men? Mogę tak odpowiedzieć?

Hey, występowałeś z nimi, więc czemu by nie? Idąc dalej: Końcem zeszłego roku, Fall Out Boy wydali remix albumu American Beauty/American Psycho o nazwie Make America Psycho Again. Jak wybraliście raperów do remixu Waszych piosenek? Jest  Wiz Khalifa, Migos, Azealia Banks i kilku innych. 

P: Kiedy wznawialiśmy działalność zespołu kilka lat temu, wiedzieliśmy, że musimy robić rzeczy, które będą dla nas zabawą - rzeczy, które nie są wyłącznie dla wytwórni czy managementu. My wszyscy słuchamy hip-hopu, więc chcieliśmy zwerbować raperów znanych w hip-hopowej społeczności, a jednocześnie takich, którzy dla naszych fanów są nieco bardziej undergroundowi. Każdemu z nich daliśmy piosenkę i powiedzieliśmy “Ty robisz remix. W żadnym wypadku nie chcemy, aby brzmiał on tak jakbyśmy to zrobili my.” Tak więc każdy remix był osobiście nagrany przez każdego z raperów i ich producentów.

Czy na nadchodzącej trasie Fall Out Boy możemy spodziewać się któregokolwiek z nich śpiewającego swoją zwrotkę? 

P: To byłoby super. Byliśmy w trasie z Wizem Khalifą zeszłego lata i śpiewał z nami swoją zwrotkę w ‘Uma Thurman’ prawie każdej nocy. Bawiliśmy się pomysłem z DJką i myśleliśmy o takim mini koncercie, ale wszyscy mieli zapełnione kalendarze. W każdym bądź razie zapraszamy wszystkich tych raperów. Jeśli jesteśmy blisko lub w tym samym mieście co Wy, wpadajcie!

Jako że rock wciąż jest tym dziwnym outsiderem odstającym od reszty głównego nurtu, jak Fall Out Boy udało się pozostać tak istotnym zespołem, zarówno w przemyśle jak i dla fanów? Robicie to już od 15 lat z wyjątkiem krótkiej przerwy, a Wasza popularność tak na prawdę nigdy nie zmalała.

P: Idea muzyki oraz sztuki i generalnie całości popularnej jest czymś z czym musisz się oswoić. Oswajasz się z technologią, oswajasz się ze smakiem, dostosowujesz się do kultury. Rock and roll zwykł to czynić, wiesz – to serio było coś nowatorskiego. Wystarczy, że popatrzysz na pierwszych czarnoskórych amerykańskich muzyków i gitarzystów lub na Stonesów, Led Zeppelin, Guns N’ Roses, kogokolwiek. I w pewnym momencie masz wrażenie, że to ustało. Jak ‘To jest rock and roll, wszystko inne to nie rock and roll”. Dla mnie, patrząc na artystów jak Skrillex, to właśnie ten koleś jest rock and rollowy. 

Totalnie, tam właśnie zaczął.

P: Tak, nawet Kanye w wielu swoich utworach przesuwa granice. Tym, co kochałem dorastając były zespoły, które były wszechobecne. Tak jak kiedy Metallica wydała Black Album, to było super, ponieważ to było jak “Hej, to mój zespół i oni nie wyglądają jak każdy inny zespół. Niekoniecznie wpasowują się do reszty.” To właśnie rodzaj roli, którą zawsze chcieliśmy przyjąć i może będziemy jak przepustka dla innych zespołów, które czekają na odkrycie. Myślę, że zawsze chodziło o dostosowanie się i eksperymentowanie. Wszystko co robisz ma potencjał do bycia jak pierwszy krok na księżycu lub do zatonięcia jak Titanic. Musisz być nieustraszony by przesuwać granice w tym co robisz.

Wspomniałeś Skrillexa, z którym wystąpicie w centrum San Francisco na transmitowanym na żywo koncercie poprzedzającym Super Bowl. Czy po raz pierwszy jesteś częścią wielkiego meczu?

P: Byliśmy na paru imprezach z okazji Super Bowl, np w Indianapolis, ale tym meczem jestem dość podekscytowany. W tym sezonie znacznie zagłębiłem się w futbol, więc jestem nim bardziej zainteresowany.

Komu kibicujesz?

P: Właśnie czytałem artykuł o tym jaką niechęć ludzie czują do Panter, ale myślę, że to nieprawda. Mam 7-letniego syna i kiedy zabieram go do szkoły widzę wielu piąto i szóstoklasistów w ubraniach od Cam Newton Jerseys. Cam wygląda jakby przeżywał najszczęśliwsze chwile swojego życia. Dorastałem w Chicago, to przypomina mi Bears z 1985r; byli popularni, mieli się za kogoś lepszego, ale oni po prostu w siebie wierzyli. Jednocześnie, oglądałem mecz Broncos-Patriots z moimi przyjaciółmi z Denver. Nie ma dla mnie znaczenie kto zwycięży, ale cóż to byłoby za przeżycie dla Peytona Manninga gdyby wygrał Super Bowl. 

Myślisz, że po tym przejdzie na emeryturę?

P: Nie wiem zbyt wiele na ten temat. Ale jedną z rzeczy, którą ludzie zawsze powtarzają jest “Dlaczego sportowcy zawsze pracują tak długo?” Najwyraźniej ludzie, którzy mają tak wielkiego ducha rywalizacji - są tymi, którzy wykonują niemożliwe podania lub po prostu dokonują niemożliwego - jak możesz powiedzieć im żeby z tym skończyli? Po prostu nie możesz. Ale jeśli wygra Super Bowl, powinien, ponieważ to oznacza, że znajdzie się na szczycie. 

Jeśli Cam wygra i zrobi swój ‘kontrowersyjny’ dab, wstaniesz i będziesz to robił razem z nim?

P: [Śmieje się.] Nie dabbowałem często, ale jasne, czemu nie? 


Źródło: FallOutBoy.pl 

Przed występem zespołu w San Francisco z okazji zbliżającego się meczu Super Bowl, Vulture złapali Wentza, by porozmawiać o niedawno wydanym teledysku do Irresistible, a także jak udało im się wciąż pozostać na topie oraz której drużynie dzisiejszego finału kibicuje.Od jak dawna mieliście w planach zrobienie 

sequela teledysku ‘N Sync’s - It’s Gonna Be Me? Internet do tej pory nie może się otrząsnąć po tym nostalgicznym prezencie.Pete: Najbardziej podobało mi się to, że wtedy (2000 rok) ‘N Sync byli tak popularni, że mogli zrobić jakiekolwiek wideo. To nie miało żadnego znaczenia. Ale kiedy jesteś młodszy i widzisz teledyski na MTV, myślisz sobie, ‘to inspirujące’. To był jeden z pierwszych teledysków, dzięki którym tak się poczułem. W tym czasie słuchałem Green Day, nie byłem fanem ‘N Sync. Ale zobaczyłem ten teledysk i bardzo mi się spodobał. Więc staraliśmy się zrobić to wideo już od dłuższego czasu.To niesamowite, ponieważ ten teledysk ma już 16 lat. Jak przekonaliście Joeya Fatone i Chrisa Kirkpatricka by w nim wystąpili?P: Znałem się trochę z Chrisem, lubił punkowe zespoły. Kiedyś pozwolił nam zatrzymać się w swoim domu kiedy jeszcze jeździliśmy w trasy vanem. Skontaktowaliśmy się z nimi i wyjaśniliśmy, że to nie parodia - to hołd - i że chcemy pokazać drugą stronę niechcianych zabawek, zabawek, które lądują w koszu za dolara. Spodobał im się ten pomysł i byli niedaleko, więc łatwo poszło.Gdzie Wy w ogóle znaleźliście te marionetki ‘N Sync? One są teraz uznawane za poważne kolekcjonerskie okazy.  Jestem pewny, że swoje mam zamknięte pod kluczem gdzieś w starej sypialni.P: Koleś, myślę, że Wayne Isham, człowiek, który nakręcił zarówno nasz jak i oryginalny teledysk miał pare. I pewnie wciąż je ma schowane w jakimś pudle.W oryginalnej wersji ‘Irresistible’ nie towarzyszy Wam Demi Lovato. Jak doszło do tej współpracy?P: Kiedy napisaliśmy tę piosenkę, wydawało nam się, że mógłby pojawić się w niej kobiecy akcent. Nawet nagraliśmy demo bawiąc się tym pomysłem, ale ostatecznie nic z tego nie wyszło. Ale kiedy mieliśmy wydać ją jako singiel, skontaktowaliśmy się z Demi. Szczerze, ona jest super utalentowana i cała robota zajęła jej jakieś 30 minut. Tak więc, jako fan Green Day, który nie słuchał boysbandów tamtych czasów, po której stronie staniesz: ‘N Sync czy Backstreet Boys? Możesz wybrać tylko jeden.P: [Śmieje się.] Wybrałbym, uhhhh… [kilkusekundowa cisza] 

Boyz II Men? Mogę tak odpowiedzieć?Hey, występowałeś z nimi, więc czemu by nie? Idąc dalej: Końcem zeszłego roku, Fall Out Boy wydali remix albumu American Beauty/American Psycho o nazwie Make America Psycho Again. Jak wybraliście raperów do remixu Waszych piosenek? Jest 

Wiz Khalifa, Migos, Azealia Banks i kilku innych. P: Kiedy wznawialiśmy działalność zespołu kilka lat temu, wiedzieliśmy, że musimy robić rzeczy, które będą dla nas zabawą - rzeczy, które nie są wyłącznie dla wytwórni czy managementu. My wszyscy słuchamy hip-hopu, więc chcieliśmy zwerbować raperów znanych w hip-hopowej społeczności, a jednocześnie takich, którzy dla naszych fanów są nieco bardziej undergroundowi. Każdemu z nich daliśmy piosenkę i powiedzieliśmy “Ty robisz remix. W żadnym wypadku nie chcemy, aby brzmiał on tak jakbyśmy to zrobili my.” Tak więc każdy remix był osobiście nagrany przez każdego z raperów i ich producentów.Czy na nadchodzącej trasie Fall Out Boy możemy spodziewać się któregokolwiek z nich śpiewającego swoją zwrotkę? P: To byłoby super. Byliśmy w trasie z Wizem Khalifą zeszłego lata i śpiewał z nami swoją zwrotkę w ‘Uma Thurman’ prawie każdej nocy. Bawiliśmy się pomysłem z DJką i myśleliśmy o takim mini koncercie, ale wszyscy mieli zapełnione kalendarze. W każdym bądź razie zapraszamy wszystkich tych raperów. Jeśli jesteśmy blisko lub w tym samym mieście co Wy, wpadajcie!Jako że rock wciąż jest tym dziwnym outsiderem odstającym od reszty głównego nurtu, jak Fall Out Boy udało się pozostać tak istotnym zespołem, zarówno w przemyśle jak i dla fanów? Robicie to już od 15 lat z wyjątkiem krótkiej przerwy, a Wasza popularność tak na prawdę nigdy nie zmalała.P: Idea muzyki oraz sztuki i generalnie całości popularnej jest czymś z czym musisz się oswoić. Oswajasz się z technologią, oswajasz się ze smakiem, dostosowujesz się do kultury. Rock and roll zwykł to czynić, wiesz – to serio było coś nowatorskiego. Wystarczy, że popatrzysz na pierwszych czarnoskórych amerykańskich muzyków i gitarzystów lub na Stonesów, Led Zeppelin, Guns N’ Roses, kogokolwiek. I w pewnym momencie masz wrażenie, że to ustało. Jak ‘To jest rock and roll, wszystko inne to nie rock and roll”. Dla mnie, patrząc na artystów jak Skrillex, to właśnie ten koleś jest rock and rollowy. 

Totalnie, tam właśnie zaczął.

P: Tak, nawet Kanye w wielu swoich utworach przesuwa granice. Tym, co kochałem dorastając były zespoły, które były wszechobecne. Tak jak kiedy Metallica wydała Black Album, to było super, ponieważ to było jak “Hej, to mój zespół i oni nie wyglądają jak każdy inny zespół. 

Niekoniecznie wpasowują się do reszty.” To właśnie rodzaj roli, którą zawsze chcieliśmy przyjąć i może będziemy jak przepustka dla innych zespołów, które czekają na odkrycie. Myślę, że zawsze chodziło o dostosowanie się i eksperymentowanie. Wszystko co robisz ma potencjał do bycia jak pierwszy krok na księżycu lub do zatonięcia jak Titanic. Musisz być nieustraszony by przesuwać granice w tym co robisz.Wspomniałeś Skrillexa, z którym wystąpicie w centrum San Francisco na transmitowanym na żywo koncercie poprzedzającym Super Bowl. Czy po raz pierwszy jesteś częścią wielkiego meczu?P: Byliśmy na paru imprezach z okazji Super Bowl, np w Indianapolis, ale tym meczem jestem dość podekscytowany. W tym sezonie znacznie zagłębiłem się w futbol, więc jestem nim bardziej zainteresowany.Komu kibicujesz?P: Właśnie czytałem artykuł o tym jaką niechęć ludzie czują do Panter, ale myślę, że to nieprawda. Mam 7-letniego syna i kiedy zabieram go do szkoły widzę wielu piąto i szóstoklasistów w ubraniach od Cam Newton Jerseys. Cam wygląda jakby przeżywał najszczęśliwsze chwile swojego życia. Dorastałem w Chicago, to przypomina mi Bears z 1985r; byli popularni, mieli się za kogoś lepszego, ale oni po prostu w siebie wierzyli. Jednocześnie, oglądałem mecz Broncos-Patriots z moimi przyjaciółmi z Denver. Nie ma dla mnie znaczenie kto zwycięży, ale cóż to byłoby za przeżycie dla Peytona Manninga gdyby wygrał Super Bowl. Myślisz, że po tym przejdzie na emeryturę?P: Nie wiem zbyt wiele na ten temat. Ale jedną z rzeczy, którą ludzie zawsze powtarzają jest “Dlaczego sportowcy zawsze pracują tak długo?” Najwyraźniej ludzie, 

którzy mają tak wielkiego ducha rywalizacji - są tymi, którzy wykonują niemożliwe podania



 lub po prostu dokonują niemożliwego - jak możesz powiedzieć im żeby z tym skończyli? Po prostu nie możesz. Ale jeśli wygra Super Bowl, powinien, ponieważ to oznacza, że znajdzie się na szczycie. Jeśli Cam wygra i zrobi swój ‘kontrowersyjny’ dab, wstaniesz i będziesz to robił razem z nim?P: [Śmieje się.] Nie dabbowałem często, ale jasne, czemu nie? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz