wtorek, 24 czerwca 2014

Mike o poszczególnych utworach z The Hunting Party

O godzinie 19:00 w zeszły czwartek fani Linkin Park z całego świata mieli możliwość wzięcia udziału w oficjalnym odsłuchu albumu The Hunting Party. Przewodnikiem wycieczki po płycie był sam Mike Shinoda. Opisywał on poszczególne utwory, komentował je oraz odpowiadał na pytania fanów. Oto zbiór informacji z Twittera które można uznać za warte uwagi:


Keys to The Kingdom:
-Keys to The Kingdom było faworytem Shinody jeśli chodzi o utwór otwierający płytę, ponieważ zawiera on wiele dźwiękowych niespodzianek.
-Refren utworu powstał dość spontanicznie. Chester nie zapisał nigdzie tekstu, śpiewał to, co przyszło mu do głowy.
-Na koniec można usłyszeć Mike'a zwracającego się do Roba podczas nagrywania partii perkusyjnej;
Try and do the other thing
-oraz dziecko, które krzyczy I'm not allowed to say certain things... Aaargh!. Mike przyznał że w pierwotnej myśli miało znaleźć się tu inne nagranie, jednak ze względu na prawa autorskie nie mogli go wykorzystać.

All for Nothing:
-Agresywne i melodyjne brzmienie zespołu Helmet było dla Mike'a inspiracją podczas tworzenia utworów na płytę
-W refrenie oprócz Page'a Hamiltona można usłyszeć też głos Mike'a
-Muzyka poprzedzająca Guilty All The Same to oryginalny kawałek, w którym słychać Mike'a śpiewającego "ohhh".

Guilty All The Same:
-Był to pierwszy utwór na płycie, do którego Rob nagrał perkusję. Przygotowywał się do tego przez miesiąc.
-Zespół zaprosił Rakima do studia, ponieważ jest on jednym z ulubionych raperów Shinody.
-Początki albumu składały się z utworów w gatunku electro/indie/alt. Jednak Mike uświadomił sobie że nie taką muzykę chce tworzyć.
-GATS było jednym z pierwszych dem które pozwoliło obrać kierunek granej muzyki na taki, a nie inny.

The Summoning:
-Przerywnik ten jest dźwiękowym eksperymentem dodanym w późniejszej fazie tworzenia albumu. Ma on za zadanie 'przygotować' słuchacza do następnego utworu jakim jest...

War:
-Demo tego utworu stworzył Chester. Finalna wersja niewiele różni się od tej pierwotnej.
-Jeśli wsłuchacie się uważnie, Chester mówi "1,2..1,2-THANK YOU"
-Jednak była alternatywna wersja która brzmiała "1,2..1,2-FUCK YOU"
-Rob nagrał perkusję do tego utworu już po pierwszym podejściu.

Wastelands:
-Wersy Mike'a z tego utworu powstały przed oprawą muzyczną.
-Jednak bez zmian został tylko pierwszy wers. Drugi został zmieniony w ostatnim miesiącu nagrywania płyty.
-Ostatni refren kompletnie zmienia strukturę akordu (nie jest taki sam jak w reszcie utworu)
-Jest to prawdopodobnie pierwsza taka sytuacja w utworach LP.

Until It's Gone:
-Struktura UIG polega na "budowaniu" utworu aż do tzw. DROPU. Mike wpadł na ten pomysł podczas pracy nad ALTNC z Aokim.
-Tekst z utworu ma alternatywne znaczenie.

Rebellion:
-Ciekawostka: pierwszy w historii występ zespołu był wprowadzeniem do koncertu System of a Down.
-Z członkami SOAD mijali się wiele razy podczas swojej kariery. W końcu Daron dołączył do Mike'a w studiu i dodał do utworu gitarowe riffy.

Mark the Graves:
-Było jednym z najwcześniejszych dem powstałych na płytę. Przez pewien okres czasu miał to być nawet utwór otwierający THP.
-Zespół nagrał perkusję na taśmę zamiast na komputer.
-Wszystkie utwory na płytę napisał Mike Shinoda oraz Chester Bennington, jednak w pisaniu pomógł im także Brad.

Drawbar:
-To utwór powstały podczas wizyty Toma Morello w studiu. Dla zespołu był to wyjątkowy dzień, mogli wymienić się doświadczeniami i porozmawiać. Na pamiątkę tego dnia powstał utwór Drawbar który jest przerywnikiem na płycie.

Final Masquerade:
-Było jednym z ostatnich utworów na płytę.
-W pierwotnej wersji śpiewał tylko Mike. Jednak zdaniem Shinody Chester brzmi tu o wiele lepiej.
-Rob dał temu utworowi duszę. Oryginalny bit zrobiony przez Mike'a był bardziej skomplikowany, jednak nie miał tego czegoś.

A Line In the Sand:
-Wokal otwierający utwór został napisany lata temu, podczas procesu tworzenia A Thousand Suns.
-Jednak nie pasował on to ówczesnych wykonań zespołu. Ale partia dostała swoją nową szansę podczas pisania tekstu do ALITS.
-W tym utworze jest wiele różnorakich gitarowych dźwięków oraz ustawień wzmacniaczy. Sprawia to że każda minuta ALITS jest wyjątkowa i przykuwa uwagę słuchacza.
-Jest to jeden z ulubionych utworów Mike'a na THP. Jest to według niego idealne podsumowanie tego, co zespół już osiągnął w jednej piosence.
-Mike wychwala solo Brada oraz perkusję Roba mówiąc że jest to jeden z najlepszych momentów na płycie.
-Końcówka utworu była improwizacją. Mike był zaskoczony że Rob może bić w perkusję tak szybko.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz