SoHo Apple Store
Wywiad dla Billboard z serii “The Alt In Our Stars Podcast”, w którym Pete Wentz opowiada o nowym albumie American Beauty/American Psycho, który ukaże się już 20 stycznia!
https://soundcloud.com/billboard/the-alt-in-our-stars-podcast-122-pete-wentz-talks-new-fall-out-boy-album
Zapraszamy do lektury wywiadu, jakiego Patrick Stump udzielił magazynowi Alternative Press, odnośnie nadchodzącego albumu Fall Out Boy!
Pete Wentz nie jest jedynym członkiem Fall Out Boy, który został świeżo upieczonym tatą. Wokalista Patrick Stump i jego żona, także niedawno powitali na Świecie synka Declana. To doniosłe wydarzenie wywarło interesujący wpływ na proces twórczy American Beauty/American Psycho. ‘Jake Sinclair obrał sobie za cel, abym skończył nagrywać w czasie, kiedy będę na dobre pogrążony się w obowiązkach rodzicielskich’. Dodaje Stump w mailu. ‘Poprzez to proces twórczy odbył się swego rodzaju pędzie i płynności. Deadline miał swój ważny powód. Nie powiedział ‘Skończcie płytę przed tą datą, abyśmy mogli wypuścić ją w czasie Świątecznej gorączki’, ale ‘wydobądź z siebie najlepsze pomysły w chwili kiedy będziesz miał taką możliwość’’.
Przeczytajcie co Stump dodaje do wypowiedzi Pete Wentza odnośnie nowej płyty. Zdradza między innymi jak wyglądał proces twórczy, jak AB/AP będzie brzmieć oraz co zaskoczyło go w kolegach z zespołu, podczas powstawania płyty.
Wydaliście już dwa single Immortals i Centuries, które są hymnami o potężnym brzmieniu. Drugi z nich słyszałem na meczu Cavs kilka tygodni temu, tutaj w Cleveland. Czy te piosenki są wskaźnikami w jakim kierunku podążyliście nagrywając nowy album?
PS: Zawsze ciężko jest określić album zanim zostanie skończony. Definitywnie widzę w obydwu potencjał piosenek granych na rozgrywkach sportowych. Jak na ironię jestem kiepskim sportowcem. Definitywnie te piosenki dają jakiś pogląd na brzmienie płyty. Ciężko jednak stwierdzić. Nie powiedziałbym, że wszystkie piosenki mają takie samo brzmienie, ale słychać , że są z tego samego albumu.
Powrót z Save Rock and Roll odbył się dla Was praktycznie bezproblemowo. Ludzie byli podekscytowani mając was z powrotem. Czy to sprawiło, że czuliście się bardziej komfortowo eksperymentując z nowymi dla Was gatunkami muzycznymi?
PS: Zabawne, bo kiedy myślę, że powinniśmy być bardziej swobodni w eksperymentach, w rzeczywistości jest całkowicie odwrotnie. Jedyne czego odrobinę żałuję w odniesieniu do Save Rock and Roll jest to, że błąka się między stylami. To doprowadziło nas do stworzenia czegoś bardziej spójnego. Niektóre albumy są genialne poprzez swoją zdolność do krążenia wokół wielu stylów. Masz także takie albumy jak Low Davida Bowiego, czy też This Year’s Model Elvisa Costello, gdzie możesz wybrać jakąkolwiek piosenkę i brzmi ona jak z tego samego albumu. Wracając więc do tego co powiedziałem wcześniej, nowy album będzie cechował się spójnością.
Ludzie wiedzą, że pracowaliście nad nową muzyką i albumem, ale informacje o postępach nie były ujawniane zbyt często, podobnie jak przed wydaniem Save Rock and Roll. Czy to było celowe?
PS: Tak myślę. Dawniej byliśmy przyzwyczajeni do ogłaszania, że pracujemy nad albumem, mieliśmy sesje zdjęciowe w studio. Filmowaliśmy też materiał zza kulis nagrań. To stało się odrobinę nudne. Mogliśmy też przecież stworzyć niezbyt interesujące nagranie. Kto chciałby oglądać taki zakulisowy materiał? Postanowiliśmy więc, odciąć się od wszystkiego co mogłoby nas rozpraszać i skupić się na tworzeniu. Jak na ironię, teraz potrzebujemy o wiele mniej czasu, żeby stworzyć album!
Były jakieś większe różnice podczas powstawania tego albumu w porównaniu z pozostałymi?
PS:Nie powiedziałbym, że były jakieś większe różnice. Po prostu nasz proces twórczy z czasem stopniowo ewoluuje. Jestem teraz lepszym technikiem jeśli chodzi o nagrywanie, więc wiele z nagrań demo moich wokali czy gitar, trafia na album. Podobnie sprawa ma się z nagraniami Joe. Mnóstwo z nich było nagranych w jego studio. Większość czasu razem w studio spędzamy na dyskusji, czy nagrany materiał powinien znaleźć się na płycie albo też w jakim miejscu go umieścić. Pete zwykł mieć wiele wersji piosenek podczas nagrywania naszych poprzednich płyt, ale tym razem wydaje się być o wiele bardziej zadowolony z tekstów. Tak jakby kiedykolwiek napisał coś co by nam się nie spodobało!
Jacy artyści inspirowali Was podczas pisania piosenek tym razem?
PS: Dziwną rzeczą jest , że tym razem w przeciwieństwie do innych płyt, byliśmy praktycznie pozbawieni inspiracji zewnetrznych. Myślę, że ten album jest zainspirowany nami samymi.
Rozmawiałam również z Pete i powiedział mi, że pisząc teksty skupił się odrobinę bardziej na własnych przemyśleniach, a także na problemach które bardzo na niego wpłynęły, jak chociażby sytuacja w Ferguson. A co Ciebie inspirowało podczas tworzenia tekstów?
PS: Tym razem bardzo mało uczestniczyłem w pisaniu tekstu, w przeciwieństwie do Save Rock And Roll, gdzie około 25% słów jest moich. Pete bardzo zaangażował się w pisanie, więc byłbym głupcem wtrącając się. Kilka słów które dodałem tu czy tam miały tylko charakter edytorski.
Niedawno zostałeś po raz pierwszy tatą. Gratulacje! Czy to jakoś wpłynęło na Twoją twórczość?
PS: Dziękuję! Jake Sinclair (producent AB/AP) obrał sobie za cel, abym skończył nagrywać w czasie kiedy będę na dobre pogrążony się w obowiązkach rodzicielskich. Poprzez to proces twórczy odbył się w swego rodzaju pędzie i płynności. Deadline miał swój ważny powód. Nie powiedział ‘Skończcie płytę przed tą datą, abyśmy mogli wypuścić ją w czasie Świątecznej gorączki’, ale ‘wydobądź z siebie najlepsze pomysły w chwili, kiedy będziesz miał taką możliwość.’ Myślę, że będzie to słychać na płycie. Ma te wspaniałe momenty improwizacji, które towarzyszyły nam wszystkim i myślę, że ostatecznie zostały one przekute w bardziej przemyślany album.
jakie cechy w kolegach z zespołu wywarły na Tobie największe wrażenie podczas nagrywania?
PS: Andy jest marzeniem podczas nagrań. Bezproblemowy muzyk w pracy. Wciskasz play, robi może kilka powtórzeń, brzmią wspaniale, a po wszystkim idziemy na kawę. Z Pete zawsze się dobrze pracuje, ale tym razem naprawdę bardzo podobają mi się jego teksty. Przeniósł na nie emocje, więc było łatwo stworzyć do nich melodie. Joe tym razem nagrał większość partii gitarowych. Na poprzednich płytach ja nagrałem większość partii solowych, ponieważ były bardziej w moim stylu. Tym razem będziecie mogli usłyszeć coś z bardziej bluesowo rockowego materiału Joe.
Tempo promocji i koncertowania przed Save Rock And Roll było imponujące. Co zamierzacie zmienić, aby uniknąć wypalenia i zmęczenia, które doprowadziło Was do zawieszenia działalności zespołu?
PS: Myślę, że gdzieś w głębi duszy obawiam się tego wypalenia, ale w rzeczywistości jesteśmy teraz innymi ludźmi, niż za czasów Folie á Deux. Myślę, że teraz lepiej wiemy jak i kiedy powiedzieć nie. Sadzę, że podobnie jak czasami obawiam się wypalenia, równie dobrze wiem, że nie dopuścimy do tego. Obecnie jesteśmy o wiele lepsi w bronieniu się przed tym.
(źródło: Aternative Press)
Pare dni temu Fall Out Boy wystąpili na The Big Ticket Festival w Jacksonville, gdzie między innymi zagrali "Immortals" oraz "Centuries".
14 stycznia w Londynie, odbędzie się koncert Fall Out Boy z okazji wydania nowego albumu o tytule American Beauty/American Psycho. Bilety trafią do sprzedaży 19 grudnia o godzinie 10 naszego czasu. Dla osób, które zakupią w przedsprzedaży AB/AP poprzez brytyjski internetowy sklep zespołu, będzie udostępniona przedsprzedaż biletów na koncert, w dniu 18 grudnia o godzinie 11 naszego czasu.
Ilość wejściówek jest niewielka.
Kto oglądał ostatnią walkę KSW 29? Jeden z zawodników - Mateusz Gamrot, wchodził na ring przy dźwiękach My Songs Know What You Did In The Dark. Zobaczcie sami! Początek w 3:20 minucie fimiku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz