sobota, 11 marca 2017

Kraków ! | 2. Koncert

Tauron Arena Kraków jest naprawdę duża !

Jak dla mnie, człowieka mieszkającego sobie w małej wsi (no teraz to już w sumie nie jest taka mała), znajdującej się niedaleko małego miasta, wszystko, co zobaczę z poza rejonu i to czego nie widziałam nigdy w życiu, jest dużym wydarzeniem. Ogółem koncert Sabatonu był sam w sobie dużym wydarzeniem, ale jak zobaczyłam Tauron Arenę, to zrobiła na mnie bardzo duże wrażenie, bo ja poza Halą Globus i stadion od zewnątrz w Lublinie nic takiego nie widziałam :P 

Od razu po wejściu, co można było się tego spodziewać był bardzo duży korytarz, w którym były punkty kupna jakiegoś jedzenia i picia, czy też szatnie. Chwilę trzeba było się z tym obiektem zapoznać, ale kiedy wyczaiłam i toaletę i miejsce sprzedaży koszulek Sabatonu, oraz wejście na halę Areny, to już byłam szczęśliwa.






To czego się spodziewałam mając zamiar kupić koszulkę to to, że osoby je sprzedające będą mówić po angielsku, szybko przekonałam się że tak było. Na szczęście z moim poziomem angielskiego sobie jakoś poradziłam. Zawsze jak mam chociażby na myśli jakieś zdanie po angielsku, to zawsze mam wątpliwości czy dobrze to powiem, czy to zdanie jest w ogóle sensowne, ale przekonałam się, że pojedyncze słowa też wystarczą, żeby się dogadać, mimo że widziałam jak jedna dziewczyna w wielkim stresie pytała się gdzie może kupić koszulki dwóch pozostałych zespołów, występujących tamtego wieczoru. Oczywiście za nim kupiliśmy z bratem koszulki, to trochę czasu minęło i zespół Twilight Force zaczął już grać i w sumie zdążyliśmy tylko na końcówkę jego występu.

Oczywiście jak Twilight Force zakończył swój występ, był półgodzinna przerwa techniczna przed zespołem Accept.  Zespół ten zrobił na mnie duże wrażenie jak wszedł na scenę, mimo, że udało mi się przesłuchać cztery czy pięć jego albumów, to i tak zdążyłam się przekonać, ze zajebiście grają. I w ogóle, to byłam szczęśliwa, że dużo wykonanych przez nich utworów znałam, albo chociaż kojarzyłam =D. Mieli świetny kontakt ze słuchaczami, którzy jak trzeba było, to wykrzykiwali to co zespół im kazał. To, co jeszcze podoba mi się w tym zespole to to, że czasami wtrącają jakieś znajome melodie do swoich utworów. W Krakowie zagrali między innymi "Stalingrad", "Metal Heart", "Final Journey", "Teutonic Terror" czy "Princess Of The Dawn".





Poniżej to co udało mi się nakręcić, czyli utwory "Stalingrad" i "Princess Of The Dawn" =D






Byłam zafascynowana tym, jak wystąpił Accept, ale jak wszedł na scenę Sabaton, to się zaczęło ! Z racji tego, że ten zespół znam dłużej od poprzednio wymienionego, i w gruncie rzeczy, to właśnie na jego koncert przyjeżdżałam ponad pięć godzin do Krakowa, to właśnie on zrobił na scenie jedno wielkie bum! (dosłownie i w przenośni :P)

Najpierw puszczono "In The Army Now" z playbacku? czy czego oni tam używają (nie znam się na tym), a potem intro i dobrze znany wszystkim fanom, jeden z najpopularniejszych "Ghost Division" ! Na scenę wjechali z taką petardą, że wszyscy od razu zaczęli skakać, śpiewać i krzyczeć, a pod koniec utworu wokalista, Joakim Brodén, pięknie wykrzyczał w naszym języki "Dziękuję bardzo Polska!" =D

Wykonali utwory oczywiście z nowej płyty tak jak "Sparta", "Blood of Bannockburn", "Shiroyama", "The Last Stand" oraz o polskich "Winged Hussars". Były również takie utwory jak "Carolus Rex", "Primo Victoria", "Night Witches", "Union", i na koniec "To Hell And Back". Nie obyło się bez "Uprising", "40:1". 

Z każdym utworem było coraz więcej efektów pirotechnicznych podkreślających atmosferę i utwory. Odbyło się również spokojne wykonanie, a konkretnie zespół zagrał akustycznie utwór "Final Solution", przy którym był taka magiczna, nostalgiczna atmosfera. Jaokim Brodén podkreślił, że to bardzo smutna piosenka i właśnie to wykonanie to podkreśliło. Dodatkowa, tak jak w moim przypadku,wsłuchałam się w słowa i skłonna byłam nawet się rozpłakać. Nie wiem czy ktoś tak miał, no ale utwór w takiej aranżacji...

Niestety pod koniec koncertu byłam mega zmęczona z racji tego, że musiałam wstać prawie o szóstej nad ranem, i podróż też pewnie zrobiła swoje, a dodatkowo przed koncertem przecież zwiedzałam, więc miałam prawo być zmęczona. I miałam takie dziwne uczucie że "niech ten koncert już się skończy", ale z drugiej strony "niech zagrają jeszcze parę utworów". Trochę szkoda, że pod koniec, gdzie było najbardziej energiczne utwory i powinnam razem z innymi uczestnikami krzyczeć takie "Warszawo walcz!", no ale cóż. Tak czy owak, to ja jestem mega zadowolona z tego koncertu i pragnęłabym to powtórzyć w przyszłości, bo Sabaton ma tak świetne utwory i publiczność,  i taką energię przesyłają swoim słuchaczom występując, a na żywo tak świetnie brzmią, że nawet w przypadku usypiania na stojąco, jak ja pod koniec, nie przeszkodziłoby mi stać tam całą noc =D













Poniżej są filmy nienakręcone przeze mnie:

Accept - Restless and Wild @ Tauron Arena, Kraków 3.03.2017



Accept - Metal Heart @ Tauron Arena, Kraków 3.03.2017



Accept - London Leatherboys @ Tauron Arena, Kraków 3.03.2017



Accept - Fast as a Shark @ Tauron Arena, Kraków 3.03.2017



Accept - Final Journey @ Tauron Arena, Kraków 3.03.2017



Accept - Teutonic Terror @ Tauron Arena, Kraków 3.03.2017



Accept - Balls to the Wall @ Tauron Arena, Kraków 3.03.2017





Sabaton - Ghost Division @ Tauron Arena, Kraków 3.03.2017



Sabaton - Swedish Pagans @ Tauron Arena, Kraków 3.03.2017



Sabaton - The Last Stand @ Tauron Arena, Kraków 3.03.2017



Sabaton - Carolus Rex @ Tauron Arena, Kraków 3.03.2017



Sabaton - Union (Slopes of St. Benedict) @ Tauron Arena, Kraków 3.03.2017



Sabaton - The Lion From the North @ Tauron Arena, Kraków 3.03.2017



Sabaton - Uprising @ Tauron Arena, Kraków 3.03.2017



Sabaton - Night Witches @ Tauron Arena, Kraków 3.03.2017



Sabaton - Primo Victoria @ Tauron Arena, Kraków 3.03.2017



Sabaton - The Final Solution



Sabaton - Shiroyama @ Tauron Arena, Kraków 3.03.2017



Sabaton - Winged Hussars. Kraków 03.03.2017 Tauron Arena



Sabaton - 40:1 @ Tauron Arena, Kraków 3.03.2017



Sabaton - To Hell and Back @ Tauron Arena, Kraków 3.03.2017





Z racji tego, ze nie za bardzo miałam jak robić jakiekolwiek zdjęcia, bo i bateria w aparaci i w telefonie mi się rozładowywała, więc podaję poniżej galerię zdjęć z tego koncertu, i można sobie pooglądać klikając w zdjęcie oraz pod TYM linkiem ;-)



Sabaton - koncert: Sabaton, Kraków 'Kraków Arena' 3.03.2017


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz